Ishøj Synger

Vi synger sammen sidste mandag i måneden kl. 19.30 - 21.00 i fællessalen her på kulturskolen, Vejledalen 9

Kom og mød nye mennesker og få en dejlig aften med sang, hygge og højt humør. Arrangementet byder på kaffe, te og småkager.

Vi synger sange fra nær og fjern - fra Højskolesangbogen til moderne rytmiske sange og kanons.

Alle kan være med – arrangementet er gratis og kræver ingen tilmelding!

Ishøj Synger 2023/2024

• mandag den 25. september - DEN NYE HØJSKOLESANGBOG
  • mandag den 30. oktober - DANSKE SANGE
  • mandag den 27. november - EFTERÅRSSANGE
  • mandag den 29. januar - SANGE OM SNE
  • mandag den 26. februar - MØRKE & LYS
  • mandag den 18. marts - DE BEDSTE FRA 80'ERNE
  • mandag den 29. april - DE BEDSTE FRA 70'ERNE
    - alle dage kl. 19.30-21.00 på Ishøj Kulturskole

AT SYNGE er godt for sjælen, kroppen, hjernen, lungerne, fællesskabet, humøret, fysisk udholdenhed, sprogforståelse, matematisk tænkning, tværkulturel forståelse m.m.

Sagt om Ishøj Synger

Hvor er det dejligt, at synge på Ishøj Kulturskole. I går var jeg igen med til Ishøj Synger. Der var et flot sanghæfte med mange vintersange, som blev sunget. Sangerinden gjorde en lille bemærkning ved sangen ’Hvidt derude’ ved vers 2 linje 2, som gav en del jubel, jeg vil ikke gentage det her. Jeg må sige hun spiller godt, og synger godt. Ved start skulle vi alle op og stå, og til en sang gøre forskellige ting og lyde, så vi var klar til at synge. Efter nogle vintersange var det tid til at Køge Bugt Koret skulle synge. Jeg tro, der var 35 personer i koret. Og det må jeg sige! De sang godt, og blev ledet af en dygtig dirigent, som forstod at få koret i de lyse toner ind de rigtige steder, og de mørke toner. Hun have virkelig styr på koret. Og så må vi ikke glemme, at rummet, det foregik i, kunne godt rumme lydene, og musikken. Det var en super dygtig klaverspiller som sørgede for at stemningen kom i top. Gratis kaffe og kage var der, og de, der har stået for dette vil jeg gerne sige tak! Jeg vil glæde mig til den 28. februar, hvor Ishøj Synger igen.

Valby, 1. februar 2018 - Anker Nielsen, Valby